Een uitzonderlijk branchecommunicatiesysteem
ROB-Net
CRM
De Vereniging ROB (Reparatie, Onderhoud en Banden) onderhoudt een ledenadministratie van meer dan 4.800 leveranciers en zestig leasemaatschappijen. Om de werkdruk te verlichten en alle gegevens overzichtelijk te maken hebben wij een CRM, speciaal voor hen, ontwikkeld.
Voor een lidmaatschap dienen meerdere formulieren ondertekend te worden door onder andere een tekenbevoegd persoon. Hier zat veel handwerk in voor het secretariaat van de vereniging. Door een speciaal CRM (Customer Relationship Management) systeem voor hen te ontwikkelen verloopt het hele aanmeldproces inmiddels geautomatiseerd.
Door het aanmeldproces te digitaliseren is er tijd en ruimte vrij gemaakt voor het secretariaat. Hierdoor kunnen zij zich weer richten op vragen van leden, het ondersteunen van de directeur en het ontvangen van gasten op locatie.
Het CRM is een voorbeeld van een systeem dat de werkzaamheden ondersteunt en zodoende tijd vrijmaakt om aandacht te besteden aan andere en nieuwe uitdagingen.